Værdigrundlag

De centrale begreber for vores værdigrundlag:

• Tryghed: Tryghed hænger for os sammen med omsorg og nærvær, og i samarbejde med forældre er det vores opgave, at skabe en tryg base for barnet.
  • Omsorg: Vi lægger vægt på, at det enkelte barn har mulighed for at være, som det er, via handlinger, der udvikler og skaber trivsel, samt få den nødvendige omsorg barnet har behov for dagen igennem.
  • Nærvær: Nærvær er afgørende for børns udvikling og trivsel. Alle børn skal hver dag opleve sig set, hørt, forstået og taget alvorligt.
  • Tydelige/synlige voksne: Voksne som er til stede i de forskellige aktiviteter og situationer, og som bakker op om børnene og de fælles beslutninger, vi som voksne træffer i huset.
  • Rummelighed/inklusion: Et fællesskab der giver mulighed for, at alle kan være med og deltage med de forudsætninger og betingelser, den enkelte har.
  • Anerkendelse: Vi lægger vægt på, at det er barnet som menneske, der bliver set og taget alvorligt og ikke kun de handlinger, barnet foretager.